32 OPONY ZIMOWE W TEŚCIE: Przyczepność na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni ma zimą kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa. Które opony zimowe są pod tym względem najlepsze? A od których lepiej trzymać się z daleka? Oto test 36 modeli opon zimowych z sezonu 2023/2024.
Śnieg, lód, mokro i zimno: zima to nie tylko niedogodności dla kochających ciepłą pogodę, ale także prawdziwe wyzwanie dla samochodów. No i oczywiście kierowców. Żeby sprostać wyzwaniu, jakie stawia przed nami zimna pora roku, ważne są dobre opony zimowe. Ich przyczepność to w zimowych warunkach podstawa. Dlatego przedstawiamy najnowszy test opon zimowych. Jeśli stoisz przed wyborem nowego ogumienia do swojego auta, lektura tego testu jest obowiązkowa.
Sprawdź też wyniki pozostałych testów opon zimowych do różnych samochodów.
Pora na zmianę opon
Po czym poznasz, że to już pora na wymianę twoich starych opon na nowe? Sygnałem alarmowym jest bieżnik mniejszy niż 4 mm. Ale jeśli jeździsz na oponach już 10 lat, to również jest moment, aby pomyśleć o wymianie ich na nowe. Ten test opon zimowych wskazuje, które modele są dobre, a na których nie można polegać.
Tym razem w szranki stanęło 16 opon w rozmiarze 205/60 R16 H do samochodów SUV niższej klasy i również 16 w rozmiarze 225/45 R17 H, czyli pasujących do aut kompaktowych takich jak Opel Astra czy Peugeot 308.
Do jazdy autostradą
Za oponami w rozmiarze 205/60 R16 H najczęściej rozglądają się właściciele mniejszych SUV-ów, takich jak Dacia Sandero Stepway , Kia XCeed, Opel Crossland czy Volkswagen T-Roc. Test opon zimowych przeprowadzany był właśnie na tym ostatnim samochodzie. Jaki był wynik?
Dobrą ocenę końcową otrzymała mniej niż połowa testowanych opon. Uwaga! Dwa modele okazały się niedostateczne! Jednak ważne, żeby sprawdzić szczegółowe oceny opon, które znajdziesz w tabeli z wynikami testu. Bowiem w zależności od indywidualnego sposobu jazdy, dla każdego kierowcy ważne będą inne badane parametry. Na przykład, jeśli jeździsz dużo autostradą, zwróć szczególną uwagę na wyniki badania jazdy po suchej nawierzchni. Które opony najlepiej radzą sobie pod tym względem?
Testowane opony zimowe:
205/60 R16 H (do 210 km/h): Austone Athena SP-901, Barum Polaris 5, BFGoodrich G-Force Winter 2, Bridgestone Blizzak LM005, Continental WinterCintact TS 870 P, Dunlop Winter Sport 5, Falken Eurowinter HS02, Firestone Winterhawk 4, Fulda Kristall Control HP 2, Goodyear UltraGrip 9+, Hankook Winter i*cept RS3, Kleber Krisalp HP3, Lassa Snoways 4, Michelin Alpin 6, Uniroyal WinterExpert, Vredestein Wintrac
225/45 R17 H (do 210 km/h): Apollo Aspire XP Winter, Bridgestone Blizzak LM005, Continental WinterContact TS 870, Dunlop Winter Sport 5, Giti GitiWinter W2, Goodyear UltraGrip Performance+, Hankook Winter i*cept RS3, Kormoran Snow, Kumho Wintercraft WP52, Michelin Alpin 6, Nokian Tyres WR Snowproof, Pirelli Cinturato Winter 2, Sava Eskimo HP2, Semperit Speed-Grip 5, Vredestein Wintrac Pro, Yokohama BluEarth-Winter V906
Dokonaj jego zakupu lub uzyskaj roczny dostęp do naszych treści.
Z Waszych wpłat finansujemy kolejne testy
-
DOSTĘP do artykułu „Te opony są bezpieczne” – TEST16,99 zł
-
Roczna Subskrypcja PRO-TEST119,00 zł / rok