0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaTestyTEST - ŻywnośćSłodkiego, miłego życia

Słodkiego, miłego życia

Opublikowano:

spot_img

Nadwaga i otyłość to problem niemal co drugiego Polaka. Przyczyną otyłości jest między innymi niewłaściwa dieta, bogata w wysokoenergetyczne produkty o znikomej wartości odżywczej, takie jak na przykład batony czekoladowe. Któż jednak ich nie lubi? Tylko jaka jest tak naprawdę ich jakość? Odpowiedź znajdziecie teście 10 najpopularniejszych batonów.

Otyłość uznawana jest za groźny czynnik ryzyka zdrowotnego. Wiąże się z chorobami układu krążenia, cukrzycą, nowotworami. Światowa Organizacja Zdrowia, Komisja Europejska oraz krajowe autorytety do spraw żywieniowych starają się rozpoznać przyczyny rosnącej otyłości społeczeństwa, a szczególnie młodych obywateli, i przeciwdziałać tym niepokojącym tendencjom.

Powszechnie uważa się, że odpowiedzialność za ten stan ponoszą złe zwyczaje i nawyki żywieniowe polegające na szybkim zaspokajaniu głodu łatwo dostępnymi produktami wysokoenergetycznymi o znikomej wartości odżywczej, ale o atrakcyjnych walorach smakowych. Do tej grupy produktów zalicza się słodycze, między innymi różnego rodzaju batony, także czekoladowe, których podstawowymi składnikami są tłuszcz i cukier oraz substancje dodatkowe poprawiające na przykład smak i kruchość.

Z publikowanych badań wynika, że prawie 100% dorosłych i dzieci lubi słodycze, kupuje je i spożywa. Głównymi konsumentami batonów czekoladowych są dzieci i młodzież. Dlatego też producenci kierują swoje często agresywne reklamy zarówno do dzieci, jak i do rodziców kupujących te batony. Przekazy kierowane do dzieci podkreślają smakowitość (pyszne, chrupiące, rozpływające się w ustach) i odwołują się do określeń abstrakcyjnych (kosmiczne, odlotowe), co znajduje odbicie w nazwie produktu, grafice i określeniach nawiązujących do postaci z filmów i bajek. Natomiast rodziców zachęca się do kupienia produktu dziecku, eksponując walory żywieniowe (np. „bogaty w mleko”, „calcium” – wapń, „płatki zbożowe i mleko”).

Jak testowano?

W ramach testu przeprowadzono wszechstronne badania (konsumenckie, laboratoryjne, eksperckie) na temat spożycia, preferencji i potrzeb informacyjnych wśród konsumentów batonów czekoladowych. Testem objęto 10 batonów czekoladowych znajdujących się aktualnie na rynku. Były to: Alibi max (Jutrzenka), 3 Bit (Kraft Foods), Kinder bueno (Ferrero), Kit Kat (Nestle), Mars i Snickers (Masterfoods), mr. big i Picnic (Cadbury), Peanut-choco (Lidl), Reelax (Leader Price).

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Jaki ekspres kupić?

31 EKSPRESÓW DO KAWY W TEŚCIE: Ekspres automatyczny czy kapsułkowy? A może ręczny? Jaki...

Jaki odkurzacz jest dobry i tani?

65 ODKURZACZY W TEŚCIE: Czy droższy znaczy lepszy? Okazuje się, że w przypadku odkurzaczy...