33 OPONY W TEŚCIE: Dobre opony nie mogą zawieść w żadnej sytuacji. Spośród 33 letnich opon z testu udaje się to mniej niż co trzeciej.
Niektóre zbyt szybko się ścierają, inne wpadają w poślizg, jeszcze inne mają długą drogę hamowania. Test opon ujawnia smutną prawdę o nich: jeżeli producent ulepszy jakąś cechę opony, inna jej właściwość zazwyczaj automatycznie się pogarsza. Większość opon z testu ma jakiś mankament – najczęściej widoczny na mokrej nawierzchni.Właśnie z tego powodu między innymi badany model Dębicy okazał się niedostateczny.
Idealna opona powinna dobrze trzymać się zarówno mokrej, jak i suchej jezdni, a przy tymnie podwyższać zużycia paliwa, wytrzymać szybką jazdę i być trwała – to wszystko sprawdzono w oponach w ramach testu. Co się okazało? Nie ma opony, która byłaby dobra pod każdym względem. A przekrój mamy spory: w teście pod lupę wzięto aż 33 opony w dwóch rozmiarach – 16 do samochodów małych oraz 17 do autklasy średniej i kompaktowych.
Testowane opony:
175/65 R14 T: Avon ZT5, BarumBrillantis 2, Bridgestone Ecopia EP 150 , Continental Conti Ecocontact 5, Dębica Passio 2, FalkenSincera SN832 Ecorun,Firestone Multihawk, GoodyearEfficientGrip Compact, HankookKinergy Eco K425, KleberDynaxer HP3, Kormoran Impulser B2, Michelin EnergySaver+ , Nokian Line , Pirelli Cinturato P1 Verde, Semperit Comfort-Life 2 , Vredestein T-Trac 2
195/65 R15 V: Apollo Alnac 4G, Bridgestone Turanza T001, Continental Conti PremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Federal Formoza FD2, Fulda EcoControl HP, Goodyear Efficient Grip Performance, HankookKinergy Eco K425, High Performer Sport HS3, KumhoEcowing ES01 KH27, Michelin EnergySaver+, Nexen N blue HD, Nokian Line, Pirelli Cinturato P1 Verde, SemepritSpeed-Life, VredesteinSportrac 5, Yokohama BluEarth (AE01D)
Dokonaj jego zakupu lub uzyskaj roczny dostęp do naszych treści.
Z Waszych wpłat finansujemy kolejne testy
-
DOSTĘP do artykułu „Cztery niedostateczne” – TEST14,99 zł
-
Roczna Subskrypcja PRO-TEST139,00 zł / rok