0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

15 metrów do wypadku

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

36 OPON W TEŚCIE: To od opon zależy, czy zdążysz zatrzymać samochód, by uniknąć wypadku. Test nie pozostawia złudzeń. Dwa samochody, różne opony: pierwszy sprawnie hamuje na mokrej jezdni; drugi potrzebuje dodatkowych 15 metrów, aby stanąć. To cztery długości samochodu.

Taka symulacja hamowania w warunkach testowych na prawdziwej drodze może mieć dramatyczne skutki. Podczas gdy pierwszy z kierowców uniknie zderzenia, drugi wpadnie z dużą prędkością na przykład w znajdujący się przed nim korek. Taka kolizja może skończyć się dla wszystkich jej uczestników poważnymi obrażeniami ciała.

A właśnie na mokrej nawierzchni różnice między testowanymi oponami są najbardziej widoczne. Podczas gdy wiele opon otrzymało za różne badane parametry przyzwoite oceny, trzem z nich trzeba było obniżyć ogólną ocenę jakości do niedostatecznej za słaby wynik na mokrej drodze.

Ale test pokazuje dużo więcej – nie tylko, jak opony sprawują się po deszczu. Eksperci ze specjalistycznego laboratorium ocenili także takie parametry jak: stabilność jazdy, manewrowanie, zachowanie pojazdu podczas hamowania, zużycie paliwa czy trwałość opon, a także wiele innych…

Testowaneopony:Apollo, Barum, Bridgestone, Continental, Dunlop, Falken, Firestone, Fulda, Goodyear, GT Radial, Hankook, High Performer, Kleber, Kumho, Marangoni, Michelin,Nexen,Nokian, Pirelli, Sailun, Semperit, Syron, Toyo, Uniroyal, Vredestein, Yokohama

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Pestycydy w truskawkach od rolnika i z bazaru

W sezonie Polacy chętnie kupują truskawki prosto od rolnika albo na bazarku. Wybierają je...

Truskawki z Biedronki gorsze niż z Lidla

Zbadaliśmy pozostałości pestycydów w polskich truskawkach z Lidla i Biedronki. W truskawkach z Biedronki...

Nieliczne roboty koszą dobrze

8 ROBOTÓW KOSZĄCYCH W TEŚCIE: Wiele automatycznych kosiarek z testu radzi sobie tylko z...