Konsumenci na świecie coraz częściej wybierają produkty spożywcze w naturalnym kolorze.
Aż 61% konsumentów stara się unikać sztucznych barwników w żywności – wynika z raportu firmy badawczej Nielsen. W Europie liczba nowych produktów z naturalnymi barwnikami wzrosła w 2015 roku o 5,6%.
Barwniki dodaje się między innymi do produktów mlecznych, takich jak napoje mleczne czy jogurty. Konsumenci odbierają te grupę produktów jako naturalne i zdrowe, dlatego coraz częściej wybierają nie tylko te o jak najbardziej naturalnym składzie, ale i te w naturalnym kolorze. Jest on często dla konsumenta wyznacznikiem wysokiej wartości odżywczej produktu.
Naturalne barwniki są jednak dla producentów żywności niełatwe w zastosowaniu. Te sztuczne są bardziej trwałe, dlatego i ceny produktów „naturalnych” są wyższe. Mimo to chęć konsumentów do kupowania produktów naturalnych jest tak silna, że skłonni są oni zapłacić za nie nawet znacznie więcej niż za produkty zabarwione sztucznie.
„