Buty Reebok wcale nie wyszczuplają pośladków, tak jak zapewniał ich producent w reklamach.
Federalna Komisja Handlu (FTC) orzekła, że informacje zawarte w reklamach Reeboka były nieprawdziwe. Jak twierdzą jej przedstawiciele, producent nie potrafił potwierdzić wyszczuplającego działania swoich butów podczas śledztwa.
Reklamy, jakie koncern należący do Adidasa, emitował w 2009 r. również w Polsce, zapewniały, że każdy krok w butach EasyTone wzmacnia mięśnie nóg i pośladków. Teraz producent musi zwrócić pieniądze konsumentom, którzy uwierzyli reklamom i kupili „czarodziejskie” buty.
Łączna kwota zwrotów dla klientów wyniesie 25 mln dolarów. Dotyczy to butów do biegania RunTone, które kosztowały około 80-100 dolarów, oraz klapek EasyTone za 60 dolarów. Producent nie ujawnia jednak, ile par butów sprzedał.