0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaArtykułySprzedaż na odległość

Sprzedaż na odległość

Opublikowano:

spot_img

Zakupy bez wychodzenia z domu

Czy kupując w sklepie internetowym lub zamawiając produkt z katalogu, mamy takie same prawa jak w sklepie tradycyjnym?

Tak, dokonując zakupów na odległość, mamy takie same prawa jak przy zwykłym zakupie, a wręcz są one silniejsze z uwagi na brak osobistego kontaktu ze sprzedawcą (a także z produktem!).

Czy możemy zrezygnować z zakupu w domu wysyłkowym lub sklepie internetowym?
Tak, możemy zrezygnować z zakupu dokonanego na odległość, czyli odstąpić od umowy w terminie 10 dni. Należy jednak pamiętać o pewnych wyjątkach wskazanych w ustawie.

Ponadto nie można zrezygnować w ciągu 10 dni z:

  • umowy dotyczącej turystyki, zakwaterowania, transportu, rozrywki, gastronomii;
  • z usługi rozpoczętej za naszą zgodą przed upływem 10 dni;
  • z zakupionych kaset wideo, audio, programów komputerowych po usunięciu ich oryginalnego opakowania;
  • z produktu lub usługi wykonanej według indywidualnego zamówienia;
  • z produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu;
  • z prenumeraty prasy;
  • z usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.

Kto ponosi koszty odesłania produktu?
Koszty odesłania towaru ponosi konsument, chyba że nie jest to zwrot rzeczy, a jej reklamacja. Jeżeli zostaje ona uznana, przedsiębiorca ma obowiązek zwrotu kosztów przesyłki towaru.

W jakim czasie powinniśmy otrzymać zwrot pieniędzy?
Sprzedawca musi zwrócić pieniądze nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W takim samym terminie należy odesłać towar.

Jak zrezygnować z zakupu?
Odpowiednie oświadczenie należy złożyć na piśmie (!) i przesłać je listem poleconym (z potwierdzeniem odbioru) na adres firmy najpóźniej 10. dnia od daty zawarcia umowy o wykonanie usługi (ale przed rozpoczęciem jej wykonywania) bądź daty otrzymania zamówionego towaru (patrz też wzór pisma o odstąpieniu od umowy).

Czy możemy reklamować produkt zakupiony w internecie lub z katalogu?
Towary zakupione na odległość reklamujemy na takich samych zasadach, jak rzeczy zakupione w zwykłym sklepie, z tym wyjątkiem, że dla celów dowodowych warto przesyłać pisma reklamacyjne także oddzielnym listem poleconym.

Czy musimy płacić za paczkę, której nie zamawialiśmy?
Za towar, którego nie zamawialiśmy, nie mamy obowiązku płacić. Przesłanie niezamówionego towaru następuje na koszt i ryzyko przedsiębiorcy. Warto jednak upewnić się, czy rzeczywiście nie złożyliśmy zamówienia… Czasem nie pamiętamy, że wypełniliśmy kupon w gazecie, dołączony na przykład do krzyżówki.

Podstawa prawna: Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271).

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Jaki ekspres kupić?

31 EKSPRESÓW DO KAWY W TEŚCIE: Ekspres automatyczny czy kapsułkowy? A może ręczny? Jaki...

Jaki odkurzacz jest dobry i tani?

65 ODKURZACZY W TEŚCIE: Czy droższy znaczy lepszy? Okazuje się, że w przypadku odkurzaczy...