0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Zadowoleni kierowcy

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Najbardziej zadowoleni kierowcy jeżdżą subaru. Ze swoich samochodów i obsługi w stacji obsługi pojazdu zadowoleni są także właściciele aut marek: lexus i jaguar.

Coraz mniej amatorów ma natomiast marka porsche. Podczas gdy w zeszłym roku plasowała się na trzecim miejscu rankingu marek samochodów, z których kierowcy są najbardziej zadowoleni, to dziś spadła na ósmą pozycję.

Co sądzi 43 tys. kierowców

Co roku ranking marek samochodów jest przeprowadzany przez niemiecki automobilklub ADAC. Aby powstało aktualne zestawienie, o stosunek do swojego auta zapytano blisko 43 tys. kierowców. Na podstawie ich odpowiedzi ułożono ranking, z którego dowiadujemy się trzech rzeczy: po pierwsze, czy właściciele czterech kółek są zadowoleni z marki swojego samochodu, po drugie – czy są zadowoleni ze swojego auta i po trzecie – czy są zadowoleni ze swojej stacji obsługi pojazdów.

Najwyższa jakość

Wśród wielkich przegranych, oprócz jaguara, znalazły się w tym roku także inne niemieckie marki: BMW i audi. Ich pozycja od zeszłego roku nie zmieniła się – nadal zajmują 15. i 16. pozycję w rankingu. Jeszcze gorzej oceniany jest mercedes (21. miejsce). Daleko w tyle znalazły się też opel, volkswagen i ford. Ale najgorsze wyniki przypadły markom: fiat, peugeot, chevrolet i renault. Mając do dyspozycji miejsca od pierwszego do piątego, kierowcy uznali, że powinny one zostać umiejscowione na miejscach od 2,01 do 2,44. Choć to na szarym końcu zestawienia, i tak nie są to złe pozycje.

Przeprowadzony ranking daje nam pojęcie między innymi o tym, który producent – według kierowców – konstruuje samochody najlepszej jakości. 14 pytań o niezawodność, jakość i właściwości pojazdów i 14 odpowiedzi na te pytania pozwoliło uznać samochody lexus za niemal idealne – pod względem satysfakcji z własnego auta lexus zajął zaszczytne pierwsze miejsce. Jeśli popatrzeć na miejsce uzyskane w pojedynku na zadowolenie z samochodu, to niemieckie auta: porsche, BMW i audi wypadają nieco lepiej niż w ocenie ich marki ogółem – uplasowały się o cztery miejsca bliżej podium.

Gdzie do naprawy?

Kolejne zagadnienie, jakie porusza ranking marek samochodów, dotyczy satysfakcji kierowców z obsługi w warsztatach samochodowych. Również w tej kategorii początek rankingu wygląda podobnie, jak w przypadku oceny marki: obsługę subaru i jaguara właściciele aut ocenili najwyżej.

Ciekawa sytuacja ma miejsce w przypadku oceny stacji obsługi dacii: co prawda pod względem zadowolenia kierowców z marki dacia uplasowała się na piątym miejscu, ale już w kwestii warsztatów naprawczych właściciele aut mieli większe wątpliwości i uznali, że tutaj odpowiednim miejscem będzie jedynie czternaste. Z podobną sytuacją mamy do czynienia w przypadku BMW. Również ono wypadło znacznie gorzej pod względem jakości pracy stacji obsługi niż satysfakcji z marki.

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Czy eko jest eko? Zaskakujące wyniki testu

Polacy kupują produkty bio, bo chcą jeść zdrowo i unikać chemii. Ale czy zawsze...

Test odkurzaczy pionowych: Drogi nie znaczy dobry

60 PIONOWYCH ODKURZACZY AKUMULATOROWYCH W TEŚCIE: Na dobry odkurzacz pionowy bezprzewodowy trzeba wydać około...

Szkodliwe substancje w tanim foteliku

17 FOTELIKÓW SAMOCHODOWYCH W TEŚCIE: Uwaga! Test fotelików samochodowych 2024 ujawnił, że w jednym...