Proste i wyrafinowane. Szare i natarczywie kolorowe. Każde walczy o nasze spojrzenie. O czym mowa? O opakowaniach. W ciągu ostatnich lat przeszły transformację, która trwa nadal. Coraz bardziej praktyczne i przyjazne środowisku. I coraz bardziej doceniane przez producentów. Wiele firm poprawiło bowiem wyniki po wprowadzeniu nowych opakowań. Nastała nowa era. Jej hasło brzmi: Pokaż, w co pakujesz, a powiem ci, kim jesteś!
To, że atrakcyjność opakowania wpływa na nasze decyzje zakupowe, nie jest żadnym odkryciem. Co ciekawe, wygląd kartonika czy buteleczki zawierającej interesujący nas produkt ma dla nas podczas zakupów większe znaczenie, niż się do tego przyznajemy. Tak jest choćby w przypadku szamponu, müsli, ciasteczek czy płynu do mycia naczyń (badania Pentora). Aż co siódmy Polak jest skłonny dokonać zakupu tylko dlatego, że skusiła go uroda pięknego przedmiotu na sklepowej półce. Ciekawa butelka może przecież stać się wazonem na kwiaty, a oryginalny słoiczek można wykorzystać na przyprawy. – Ja osobiście nigdy nie kupuję produktu dla jego opakowania. Choć oczywiście atrakcyjność i jakość opakowania mają duże znaczenie. Często, nie zawsze świadomie, wyróżnia się produkty, które zwyczajnie wpadają w oko. Niestety, nie zawsze jakość zawartości idzie w parze z atrakcyjnością opakowania – mówi Przemysław Gierałtowski z Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Bądźmy więc czujni. Bo z atrakcyjnej butelki może wyłonić się dżin…