Jesteś właścicielem Toyoty? Niektóre jej modele mogą mieć wady, a nawet być niebezpieczne.
W części samochodów marki Toyota może dojść do powstania luzu połączenia wału końcowego z przekładnią kierowniczą w układzie kierowniczym z elektrycznym wspomaganiem. Przy częstym obciążaniu kierownicy w położeniu skrajnym, przy niskiej prędkości jazdy, może z czasem pojawić się nadmierny luz kierownicy wpływający na poprawność kierowania pojazdem. Przyczyną tej wady jest niewystarczająca twardość powierzchniowa zębów wielowypustu.
Usterka ta sprawia, że samochód może stwarzać zagrożenie.
Modele, wśród których występuje wada to:
- Toyota Corolla wyprodukowane w Japonii w okresie od 6 czerwca 2001 r. do 31 marca 2004 r.,
- Toyota Avensis wyprodukowane w Wielkiej Brytanii w okresie od 21 sierpnia 2002 r. do 14 października 2008 r.
oraz
- Toyota Prius, wyprodukowane w Japonii w okresie od 4 czerwca 2003 r. do 27 marca 2009 r.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 12 736 samochodów marki Toyota (model Avensis wyposażonych w silnik benzynowy o pojemności 1.6-litra oraz Prius i Corolla wyposażonych w silniki benzynowej o pojemności 1.8-litra).
Na tym nie koniec jednak wad modelu Prius. Niektóre samochody Toyota Prius, wyprodukowane w Japonii:
- od 23 lipca 2003 r. do 27 marca 2009 r.,
- od 4 września 2003 r. do 4 września 2003 r.,
- od 18 października 2004 r. do 23 marca 2009 r.
także mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Samochody z napędem hybrydowym są wyposażone w układ chłodzenia zespołu napędowego, w skład którego wchodzi pompa obiegowa napędzana silnikiem elektrycznym. W niektórych przypadkach uzwojenie silnika elektrycznego pompy może być zarysowane w wyniku procesu produkcyjnego u podwykonawcy. W miejscach zarysowań może pojawić się korozja lub przerwanie, co może doprowadzić do wyłączenia pompy oraz zapalenia się szeregu lampek ostrzegawczych na tablicy wskaźników pojazdu.
W rzadkich przypadkach może dojść do zwarcia elektrycznego w uzwojeniu silnika, co skutkuje przepaleniem się bezpiecznika w obwodzie zasilania silnika pompy i wyłączeniem pracy hybrydowego zespołu napędowego. Jeśli usterka wystąpi podczas jazdy, zwiększa to ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych są łącznie 182 Toyoty Prius.
Toyota Motor Poland zadeklarował, że pierwsi właściciele aut będą informowani listownie o problemie i zapraszani do autoryzowanych stacji obsługi klienta, aby sprawdzić, czy w ich samochodzie występują wyżej wymienione wady i ewentualnie naprawić samochód.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: (0-22) 449 05 00, faks: (0-22) 449 05 05; e-mail: klient@toyota.pl; www.toyota.pl).