0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNa CzasieSprawdź, jakie masz prawa

Sprawdź, jakie masz prawa

Opublikowano:

spot_img

„Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?” – taka praktyka jest niezgodna z prawem. Szatnia odpowiada za nasze rzeczy. A nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować. Jeśli chcesz hucznie przywitać Nowy Rok, najpierw poznaj swoje prawa.

 

Bilet na imprezę, sukienka, fryzura, makijaż, fajerwerki – sylwestrowe przygotowania czas zacząć. Żeby świętowanie było udane, warto pamiętać o kilku zasadach:

 

  • Bilet na imprezę oznacza zawarcie umowy. Na jej podstawie przedsiębiorca zobowiązuje się zorganizować imprezę, a konsument zapłacić za bilet. Ustalenie najważniejszych punktów organizowanego wieczoru (liczba ciepłych dań, napojów, rodzaj muzyki), choćby drogą mailową, ułatwi ci dochodzenie roszczeń w przypadku konfliktu z przedsiębiorcą.

 

  • Zamiast obiecanego zespołu – muzyka z płyt? Reklamuj! Jeżeli organizator nie zapewnił wszystkich atrakcji, złóż reklamację, domagając się obniżenia ceny za bilet.

 

  • Rezygnacja jest kosztowna. Nagła zmiana planów może oznaczać stratę wpłaconych pieniędzy. W każdym przypadku kwota naliczana konsumentowi powinna być adekwatna do poniesionych przez organizatora wydatków. Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy – miejsca, ceny, programu itp. – doszło z winy organizatora, to powinieneś mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.

 

  • Sylwester na stoku? Za niewykorzystany karnet na przykład z powodu pogorszenia warunków atmosferycznych czy awarii wyciągu, należy się zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanych zjazdów.

 

  • „Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?” Zaginięcie rzeczy pozostawionych w szatni, mimo umieszczonej informacji „za zaginięcie lub zniszczenie garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności” – oto przykład praktyki niezgodnej z prawem. Przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni nie tylko wtedy, gdy jest płatna.

 

  • Nieudana fryzura? Makijaż? Złóż reklamację zgodnie z przykładem:

 

Na podstawie kodeksu cywilnego, zawiadamiam, że żądam obniżenia wynagrodzenia o kwotę ………….. zł (słownie złotych :………….) zawartej umowy o dzieło dotyczącej wykonana przez Państwa usługi fryzjerskiej  w dniu ……

Wykonane przez Państwa dzieło zostało wykonane wadliwie, gdyż nałożony na włosy kolor farby znacznie odbiega od oczekiwanego przeze mnie. Farba nie została równomiernie nałożona na włosy co spowodowało, że są one w różnych odcieniach. Wada została stwierdzona w dniu (należy podać datę kiedy zauważyliśmy wadę).

W zawiązku z tym, różnicę pomiędzy kwotą uiszczoną przeze mnie za dzieło bez wady,
a kwotą obniżoną ze względu na wadę wykonanego dzieła proszę zwrócić na konto ……….
w terminie 7 dni od dnia doręczenia tego pisma.

 

Pamiętaj też, aby na nieprawidłowo wykonaną fryzurę czy zabieg kosmetyczny złożyć reklamację jak najszybciej. Konsumentom przysługuje prawo do naprawy usługi, obniżenia ceny albo przyznanie rabatu.

 

Odstąpienie od umowy jest możliwe, jeśli wada jest istotna (np. trwała spaliła włosy, zamiast koloru blond wyszedł rudy, zabieg kosmetyczny spowodował chorobę itp.). Możesz domagać się odszkodowania, jeżeli w związku z wadliwym wykonaniem usługi zostałeś narażony na dodatkowe koszty, na przykład skorzystanie z usług innego przedsiębiorcy. Konieczne są rachunki, aby udowodnić poniesioną szkodę i wystąpić o odszkodowanie.

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Jaki odkurzacz jest dobry i tani?

65 ODKURZACZY W TEŚCIE: Czy droższy znaczy lepszy? Okazuje się, że w przypadku odkurzaczy...

Jaki ekspres kupić?

31 EKSPRESÓW DO KAWY W TEŚCIE: Ekspres automatyczny czy kapsułkowy? A może ręczny? Jaki...