0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNa CzasieRanking kont osobistych

Ranking kont osobistych

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Tytuł najlepszego konta osobistego zdobyło Konto rozsądne Alior Banku. Najlepszą aplikację mobilną swoim klientom udostępnia Bank Zachodni WBK. Z kolei na najlepszą obsługę klienta można liczyć w mBanku.

 

To wyniki największego badania ofert banków w polskim internecie przeprowadzonego przez portal Money.pl, który przeanalizował 82 konta osobiste z oferty 32 banków. Autorzy badania oceniali je pod kątem prawie 40 kryteriów, szukając najbardziej atrakcyjnego rozwiązania dla modelowego klienta, który zarabia na rękę około 2,5 tys. zł miesięcznie, wykonuje w tym czasie operacje kartą na minimum 500 zł i zamierza założyć rachunek na co najmniej dwa lata.

 

Ważne kryterium stanowiło darmowe wypłacanie pieniędzy z jak największej liczby bankomatów oraz możliwość wykonywania bezpłatnych przelewów do innych banków, poleceń zapłaty, zleceń stałych oraz możliwość wysłania przelewu w euro (tzw. SEPA). Wpływ na wynik miały programy promocyjne, czyli na przykład zwrot części wydatków dokonanych kartą i brak obowiązku wykupu dodatkowych produktów finansowych (zakładania lokat, posiadania kart kredytowych czy kredytu w koncie). Maksymalnie do zdobycia było 95 punktów.

 

Najlepsze konto dla modelowego klienta to Konto rozsądne Alior Banku. Wszystko dzięki możliwości odzyskania części wydawanych pieniędzy (3% wartości zakupów w sklepach spożywczych, supermarketach i hipermarketach). Maksymalnie można odzyskać w ten sposób 50 zł miesięcznie i 400 zł rocznie. Wydając co najmniej 500 zł miesięcznie kartą, można dzięki cash backowi odzyskać dodatkowo około 100 zł rocznie, choć tego typu bonusy oferowane są w ramach promocji, która może skończyć się za jakiś czas. Konto jest bezpłatne pod warunkiem przelewania na nie wynagrodzenia, podobnie jak większość operacji przez internet. 10 zł kosztuje wydanie karty debetowej, a 5 zł to opłata miesięczna za jej posiadanie, można za to za darmo wypłacać pieniądze ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą.

 

Na drugim miejscu znalazło się Konto z Lwem Direct ING Banku. Prowadzenie tego konta dla naszego modelowego klienta jest bezpłatne, bez konieczności spełnienia szczególnych warunków. Darmowe są także internetowe przelewy, zlecenia stałe i polecenia zapłaty. Klient, który wykonuje płatności kartą na 500 zł, zostaje zwolniony z opłaty za nią (w przeciwnym wypadku jej miesięczny koszt to 7 zł). Nie trzeba też martwić się opłatami za wypłaty z bankomatów. Wszystkie w kraju są dostępne za darmo.

 

Na trzecim miejscu znalazło się Konto Wyższej Jakości Alior Banku. Konto będzie darmowe, jeśli w danym miesiącu wpłynie na nie jednorazowo minimum 2500 zł lub wykonane będą transakcje kartą w wysokości 700 zł. W przeciwnym wypadku zapłacimy za nie 12 zł miesięcznie. Bank gwarantuje niezmienność tych warunków przez 5 lat. Dla posiadaczy tego rachunku przelewy, zlecenia stałe, polecenia zapłaty wykonywane przez internet są darmowe. Dodatkowo nie trzeba się martwić z którego bankomatu wypłacamy pieniądze. Wszystkie, także za granicą, są darmowe.

 

Najlepsze Konto Osobiste 2015

 

Bank

Konto

Punkty

1

Alior Bank

Konto rozsądne

82,66

2

ING Bank

Konto z Lwem Direct

77,80

3

Alior Bank

Konto Wyższej Jakości

77,27

4

Bank Zachodni WBK

Konto 1|2|3

76,49

5

Bank Millennium

Konto 360o

76,46

6

T-Mobile Usługi Bankowe

T-Mobile konto

76,34

7

mBank

eKonto z darmowymi bankomatami

76,18

8

BNP Paribas

Konto Dobrze Dobrane

76,03

9

Credit Agricole

Konto Prostooszczędzające PLUS

75,73

10

BNP Paribas

iKonto

75,52

 

Banki nie są tak chętne, aby większość usług w ramach konta było darmowych. Coraz częściej nie odbywa się to bezwarunkowo. I tak aby, nie płacić za posiadanie konta lub karty do rachunku, trzeba spełnić jeden lub więcej warunków – na przykład zapewnić wpływ wynagrodzenia na rachunek lub/i odpowiednio często płacić kartą. Dla modelowego klienta, który jest aktywnym posiadaczem rachunku, 40 analizowanych kont było darmowych.

 

Bankowe aplikacje mobilne są już dostępne w 20 z 32 analizowanych przez Money.pl banków. Wszystkie analizowane programy dają możliwość szybkiego sprawdzenia salda na smartfonie, podglądu karty, wykonania przelewu zdefiniowanego czy zlokalizowania placówki lub bankomatu oraz umożliwiają kontakt z bankiem.

 

Pod uwagę autorzy badania wzięli między innymi, na jakie systemy mobilna aplikacja jest dostępna, czy na smartfonie można wykonać przelew dowolny, a także czy jest możliwość zlecenia go bez znajomości numeru rachunku – na przykład na numer telefonu, adres e-mail, czy konto na profilu społecznościowym. Ważne były również ułatwienia w zakładaniu nowych rachunków, lokat, możliwość składania wniosków o kredyt i wglądu w posiadanie inwestycje. Niektóre aplikacje pozwalają też na sprawdzenie kursu walut, zmiany numeru PIN lub hasła oraz zastrzeżenie karty. W tej kategorii można było zdobyć maksymalnie 30 punktów.

 

Zwycięzcą został Bank Zachodni WBK. Aplikacją zapłacimy w sklepie, dodatkowo możemy wypłacić pieniądze z bankomatu bez karty lub przelać je znając jedynie numer telefonu komórkowego odbiorcy. Aplikacja pozwoli kupić bilety komunikacji miejskiej lub zapłacić za parking, posiada również funkcję skanuj i płać, dzięki której w prosty sposób można opłacić fakturę, na której nadrukowany jest kod QR.

 

Drugie miejsce zajął Bank Pekao. Interesującym dodatkiem aplikacji Pekao24 jest funkcja szukania bankomatów i sklepów z promocjami w ramach rozszerzonej rzeczywistości. Wyszukiwarka pozwala na odnalezienie punktów z perspektywy naszych oczu i zaprezentowanie ich na obrazie z kamery. Dodatkowo oprócz bankowości mobilnej Pekao24, bank posiada również system mobilnych płatności PeoPay, który jest uzupełnieniem oferty i służy między innymi do płacenia w sklepach.

 

Trzecie miejsce w rankingu zajął Bank Millennium. W ramach aplikacji umożliwia swoim klientom zaciągnięcie pożyczki gotówkowej lub podwyższenie dostępnego limitu na karcie kredytowej. Proces przebiega całkowicie on-line, a pieniądze są dostępne na koncie w ciągu kilku minut.

 

Najlepsza Bankowość Mobilna

 

 

Bank

Punkty

1

Bank Zachodni WBK

26,64

2

Bank Pekao

26,08

3

Bank Millennium

24,82

4

Bank PKO BP

23,28

5

mBank

22,90

6

Alior Bank

21,96

7

Inteligo Bank

21,50

8

ING Bank

21,32

9

Orange Finanse

20,08

10

Raiffeisen Polbank

19,46

 

Najpopularniejszymi systemami, na których działają aplikacje to Android oraz iOS. O użytkowników tych systemów operacyjnych zadbały wszystkie banki, które oferują aplikację mobilną. Zdecydowanie gorzej wygląda sytuacja użytkowników smartfonów z innym oprogramowaniem. Aplikacje na system Windows (mobile lub phone) oferuje 12 banków. Pozostałe są już wyraźnie mniej popularne – na Black Berry znajdziemy sześć aplikacji, a na Symbian tylko dwie.

 

Przyznając tytuł Najlepsza Obsługa Klienta portal Money.pl badał poziom obsługi na infolinii, za pośrednictwem maila oraz odpowiedzi uzyskiwane na czacie. Oceniane było przygotowanie i wiedza konsultantów, podejście do klienta oraz szybkość uzyskiwania rzetelnych i merytorycznych informacji. Dodatkowo punktowana była użyteczność i przejrzystość strony internetowej banku oraz możliwość założenia rachunku bez wizyty w oddziale. Maksymalnie za kontakt z klientem bank mógł uzyskać 17 punktów. Nie udało się to żadnej z 32 analizowanych instytucji, choć te z pierwszej trójki były blisko tego poziomu.

 

Najlepsza obsługa klienta

 

 

Bank

Punkty

1

mBank

15,50

2

BNP Paribas

15,00

3

Orange Finanse

14,50

4

ING Bank

13,50

4

Bank Zachodni WBK

13,50

6

Credit Agricole

13,00

6

Bank BHP

13,00

6

Bank Pocztowy

13,00

6

neoBank

13,00

10

Alior Bank

12,50

 

Tak jak w poprzednich latach, największą bolączką jest przygotowanie konsultantów na infolinii. Niejednokrotnie w jednym banku można trafić na osobę świetnie przygotowaną, a za chwilę uzyskać połączenie z kimś, kto pewnym głosem wprowadzał klienta w błąd (także w kwestiach dotyczących informacji z tabeli opłat i prowizji). Czasem męczące jest zbyt sprzedażowe nastawienie konsultantów. 

 

Kontakt mailowy jest przez część banków traktowany po macoszemu, niejednokrotnie jako kolejna platforma do reklamowania oferty. To bywa irytujące dla klienta, który oczekuje odpowiedzi na konkretne pytanie. Niemniej są wyjątki od tej reguły. W tym roku aż dziewięć banków uzyskało maksymalną ocenę za odpowiedź pocztą elektroniczną – była niemal natychmiastowa i merytoryczna.

 

Czat lub Skype – z roku na rok ta forma kontaktu z bankiem jest coraz rzadziej dostępna. Tutaj największą bolączką jest czas oczekiwania na odpowiedzi konsultanta, który w tym czasie odpisuje zapewne kilku osobom. Nie zawsze pytanie jest prawidłowo rozumiane albo odpowiedź jest sztampowa lub zbyt ogólnikowa.

 

Za to częściej niż przed rokiem możemy założyć rachunek bez konieczności wizyty w oddziale, a nawet dostarczenia umowy przez kuriera. Weryfikacja nowego klienta następuje poprzez wykonanie przelewu z innego banku. Obecnie w ten sposób można założyć aż 40% analizowanych przez Money.pl rachunków osobistych (w zeszłym roku było to 30%).

Źródło: Money.pl 

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Zbadaliśmy pestycydy w pomidorach z Lidla i Biedronki

Po teście jabłek kolej na pomidory. Okazuje się, że one również zawierają pozostałości pestycydów....

Jabłka z Lidla gorsze niż z Biedronki

Fundacja Pro-Test wykryła aż dziewięć różnych pestycydów w jabłkach z Lidla. W jabłkach z...

Test słuchawek: Od ucha do ucha

14 SŁUCHAWEK NAUSZNYCH W TEŚCIE: Test słuchawek wyłonił najlepsze modele. Okazuje się, że za...