Zbyt duże opakowanie po pierwsze niepotrzebnie zanieczyszcza środowisko, po drugie może wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznej pojemności produktu. Oto kolejny przykład oszukańczego opakowania.
Pani Agnieszka, nasza czytelniczka, kupiła na rodzinny obiad pudełko ryżu – rozmiar miało taki sam, jak to, które kupuje zwykle. Zresztą było tej samej firmy. Jakże się zdziwiła, kiedy otworzyła opakowanie: Tam – zamiast czterech – dwa woreczki. Goście mieli zaraz przyjść, a tu za mało ryżu…
To fakt, mogła doczytać na opakowaniu, że w środku znajdują się dwa woreczki, a nie cztery, tak jak w ryżu, który zawsze kupowała. Ale, podobnie jak większość z nas, chwyciła w sklepie ryż odruchowo, nie zauważyła różnicy, bo opakowanie niewiele różniło się od jej starego ryżu.
Jednak naszą czytelniczkę bardziej niż to, że nie miała, co podać gościom, wzburzył fakt, iż producent zupełnie nie liczy się ze środowiskiem naturalnym. – Skoro zawartość jest o połowę mniejsza, to i opakowanie można zrobić mniejsze – pisze do nas pani Agnieszka.
* * *
Jeśli również trafiłeś na oszukańcze opakowanie, napisz do nas na adres redakcja@pro-test.pl.
Możesz zgłosić je też na naszej stronie na Facebooku.
* * *
Więcej oszukańczych opakowań znajdziesz tu: Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom