Sklep internetowy Zlotewyprzedaże.pl stosował niezgodne z prawem klauzule: Klienci mogli zwracać produkty tylko w oryginalnym opakowaniu, a w razie reklamacji mogli żądać wyłącznie naprawy produktu.
To tylko przykłady nielegalnych postanowień w regulaminie e-sklepu.
Sytuacja, w której prawa klientów były ograniczane, skłoniła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do wszczęcia postępowanie przeciwko spółce Złote Wyprzedaże.
Spółka zastrzegała między innymi, że zwrot towaru w ustawowym terminie 10 dni jest możliwy tylko w oryginalnym opakowaniu. Tymczasem zgodnie z prawem, konsument, który kupuje przez internet może zrezygnować z zakupów w ciągu 10 dni – wystarczy, że odeśle towar na własny koszt, a cena zakupu musi zostać mu zwrócona. Przepisy nie wymagają zwrotu produktu w oryginalnym opakowaniu.
Ponadto zgodnie z warunkiem stosowanym przez Złote Wyprzedaże, klient, który składał reklamację, musiał zgodzić się wyłącznie na naprawę produktu. Zgodnie z prawem natomiast klient może samodzielnie zdecydować, czy chce, aby rzecz wymieniono na nową czy naprawiono.
Złote Wyprzedaże zobowiązały się do wykreślenia sprzecznych z prawem postanowień w ciągu dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.