0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNa Czasie…ograniczanie praw klientów przez Zlotewyprzedaże.pl

…ograniczanie praw klientów przez Zlotewyprzedaże.pl

Opublikowano:

Sklep internetowy Zlotewyprzedaże.pl stosował niezgodne z prawem klauzule: Klienci mogli zwracać produkty tylko w oryginalnym opakowaniu, a w razie reklamacji mogli żądać wyłącznie naprawy produktu.

 

To tylko przykłady nielegalnych postanowień w regulaminie e-sklepu.

 

Sytuacja, w której prawa klientów były ograniczane, skłoniła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do wszczęcia postępowanie przeciwko spółce Złote Wyprzedaże.

 

Spółka zastrzegała między innymi, że zwrot towaru w ustawowym terminie 10 dni jest możliwy tylko w oryginalnym opakowaniu. Tymczasem zgodnie z prawem, konsument, który kupuje przez internet może zrezygnować z zakupów w ciągu 10 dni – wystarczy, że odeśle towar na własny koszt, a cena zakupu musi zostać mu zwrócona. Przepisy nie wymagają zwrotu produktu w oryginalnym opakowaniu.

 

Ponadto zgodnie z warunkiem stosowanym przez Złote Wyprzedaże, klient, który składał reklamację, musiał zgodzić się wyłącznie na naprawę produktu. Zgodnie z prawem natomiast klient może samodzielnie zdecydować, czy chce, aby rzecz wymieniono na nową czy naprawiono.

 

Złote Wyprzedaże zobowiązały się do wykreślenia sprzecznych z prawem postanowień w ciągu dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Jaki ekspres kupić?

31 EKSPRESÓW DO KAWY W TEŚCIE: Ekspres automatyczny czy kapsułkowy? A może ręczny? Jaki...

Jaki odkurzacz jest dobry i tani?

65 ODKURZACZY W TEŚCIE: Czy droższy znaczy lepszy? Okazuje się, że w przypadku odkurzaczy...