Subaru Legacy Outback i Mitsubishi Lancer Evolution mogą być niebezpieczne dla użytkowników. Pierwszy z powodu możliwej awarii hamulca, drugi – sprzęgła.
W niektórych egzemplarzach samochodów Subaru Legacy Outback wyprodukowanych od 2004 r. do 2009 r. w fabryce Fuji Heavy Industries może dojść do korozji trójnika przewodów hamulcowych. W skrajnych przypadkach może to doprowadzić do zmniejszenia skuteczności hamowania.
Z kolei w niektórych samochodach Mitsubishi Lancer Evolution (CZ4A), wyposażonych w manualną pięciobiegową skrzynię biegów, z powodu wadliwie wykonanego zgrzewu korpusu pompy sprzęgła może pojawić się nieszczelność w obwodzie hydraulicznego sterowania sprzęgłem. Skutek? Może dojść do częściowego lub całkowitego braku możliwości zmiany biegów. W przypadku zaś zatrzymania pojazdu nie będzie można ponownie ruszyć. Feralne Mitsubishi wyprodukowano na europejski rynek i pochodzą z lat produkcyjnych 2009-2014.
Na polskim rynku kampanią naprawczą objętych jest 2611 samochodów Subaru i 168 – Mitsubishi.
Właściciele obu samochodów zostaną poinformowani listem poleconym o konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, aby usunąć ewentualną usterkę.