0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNa CzasieLidl wprowadzał w błąd

Lidl wprowadzał w błąd

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Reklamy Lidla wprowadzały konsumentów w błąd. UOKiK nakazał sieci dyskontów zapłacić blisko 2 mln zł kary.

 

Na początku tego roku w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się reklamy, w których Lidl powoływał się na wyniki kontroli produktów oferowanych pod marką własną marką, przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową.

 

Reklamy Lidla wzbudziły wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urzędnicy uznali, że Lidl mijał się z prawdą, informując między innymi, iż sieć uzyskała najlepszy ogólny wynik w badaniu jakości i oznakowania. – Spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej – brzmi wniosek z postępowania, jakie UOKiK wszczął przeciw dyskontowi. Ponadto Urząd uznał, że reklamy Lidla mogły sugerować, że autorem treści w nich zawartych jest UOKiK.

 

UOKiK nakazał Lidlowi zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożył na niego karę w wysokości 1 826 547 zł. Decyzja nie jest prawomocna – przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Szkodliwe substancje w skyrach

4 SKYRY W TEŚCIE: Pestycydy, w tym szkodliwy chloran, w popularnych skyrach truskawkowych –...

Najlepsze i najgorsze zmywarki do zabudowy

48 ZMYWAREK DO ZABUDOWY W TEŚCIE: Test zmywarek do zabudowy pokazał, że w sklepach...

Rodzynki nafaszerowane pestycydami

3 MARKI RODZYNKÓW W TEŚCIE: Wszystkie rodzynki z testu zawierają pozostałości pestycydów. W każdych...