0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNa CzasieLidl wprowadzał w błąd

Lidl wprowadzał w błąd

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Reklamy Lidla wprowadzały konsumentów w błąd. UOKiK nakazał sieci dyskontów zapłacić blisko 2 mln zł kary.

 

Na początku tego roku w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się reklamy, w których Lidl powoływał się na wyniki kontroli produktów oferowanych pod marką własną marką, przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową.

 

Reklamy Lidla wzbudziły wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urzędnicy uznali, że Lidl mijał się z prawdą, informując między innymi, iż sieć uzyskała najlepszy ogólny wynik w badaniu jakości i oznakowania. – Spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej – brzmi wniosek z postępowania, jakie UOKiK wszczął przeciw dyskontowi. Ponadto Urząd uznał, że reklamy Lidla mogły sugerować, że autorem treści w nich zawartych jest UOKiK.

 

UOKiK nakazał Lidlowi zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożył na niego karę w wysokości 1 826 547 zł. Decyzja nie jest prawomocna – przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Test słuchawek: Od ucha do ucha

14 SŁUCHAWEK NAUSZNYCH W TEŚCIE: Test słuchawek wyłonił najlepsze modele. Okazuje się, że za...

Najlepsza szczoteczka dla malucha

8 ELEKTRYCZNYCH SZCZOTECZEK DLA DZIECI W TEŚCIE: Zadbaj o zdrowe zęby swojego dziecka za...

Test kasków: Tylko dwa dobrze chronią

10 KASKÓW NARCIARSKICH I SNOWBOARDOWYCH W TEŚCIE: W tym teście znajdziesz wyniki badań kasków...