Reklamy Lidla wprowadzały konsumentów w błąd. UOKiK nakazał sieci dyskontów zapłacić blisko 2 mln zł kary.
Na początku tego roku w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się reklamy, w których Lidl powoływał się na wyniki kontroli produktów oferowanych pod marką własną marką, przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową.
Reklamy Lidla wzbudziły wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urzędnicy uznali, że Lidl mijał się z prawdą, informując między innymi, iż sieć uzyskała najlepszy ogólny wynik w badaniu jakości i oznakowania. – Spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej – brzmi wniosek z postępowania, jakie UOKiK wszczął przeciw dyskontowi. Ponadto Urząd uznał, że reklamy Lidla mogły sugerować, że autorem treści w nich zawartych jest UOKiK.
UOKiK nakazał Lidlowi zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożył na niego karę w wysokości 1 826 547 zł. Decyzja nie jest prawomocna – przedsiębiorca może odwołać się do sądu.