0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNa CzasieLidl wprowadzał w błąd

Lidl wprowadzał w błąd

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Reklamy Lidla wprowadzały konsumentów w błąd. UOKiK nakazał sieci dyskontów zapłacić blisko 2 mln zł kary.

 

Na początku tego roku w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się reklamy, w których Lidl powoływał się na wyniki kontroli produktów oferowanych pod marką własną marką, przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową.

 

Reklamy Lidla wzbudziły wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urzędnicy uznali, że Lidl mijał się z prawdą, informując między innymi, iż sieć uzyskała najlepszy ogólny wynik w badaniu jakości i oznakowania. – Spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej – brzmi wniosek z postępowania, jakie UOKiK wszczął przeciw dyskontowi. Ponadto Urząd uznał, że reklamy Lidla mogły sugerować, że autorem treści w nich zawartych jest UOKiK.

 

UOKiK nakazał Lidlowi zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożył na niego karę w wysokości 1 826 547 zł. Decyzja nie jest prawomocna – przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Pestycydy w truskawkach od rolnika i z bazaru

W sezonie Polacy chętnie kupują truskawki prosto od rolnika albo na bazarku. Wybierają je...

Truskawki z Biedronki gorsze niż z Lidla

Zbadaliśmy pozostałości pestycydów w polskich truskawkach z Lidla i Biedronki. W truskawkach z Biedronki...

Nieliczne roboty koszą dobrze

8 ROBOTÓW KOSZĄCYCH W TEŚCIE: Wiele automatycznych kosiarek z testu radzi sobie tylko z...