0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNa CzasieKara dla Leroy Merlin

Kara dla Leroy Merlin

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Sklepy Leroy Merlin wprowadzały konsumentów w błąd sposobem rozpatrywania reklamacji. Teraz sieć musi zapłacić ponad 2,5 mln zł kary.

 

Klienci Leroy Merlin mieli podczas składania reklamacji podpisywać oświadczenie, z którego wynikało, że nie będą mogli zgłaszać żadnych roszczeń związanych ze sposobem rozpatrzenia reklamacji. A to jest niezgodne z obowiązującymi przepisami.

 

Ponadto w przypadku uznania reklamacji konsument otrzymywał talony, które mógł wymienić na gotówkę lub wykorzystać na zakupach. Termin ważności kuponu był bardzo krótki – zazwyczaj miesiąc. Klienci mogli tym samym odnieść wrażenie, że po upływie tego czasu tracą możliwość odzyskania pieniędzy, podczas gdy przepisy mówią, że roszczenia konsumenta (np. żądanie zwrotu zapłaconej kwoty) przedawniają się po roku od stwierdzenia niezgodności z umową.

 

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Leroy Merlin karę w wysokości ponad 2,5 mln zł. Teraz decyzję UOKiK-u potwierdził również Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oddalając odwołanie Leroy Merlin. 

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Test ekspresów do kawy: Wybierz tani i dobry

31 EKSPRESÓW DO KAWY W TEŚCIE: Czy dobry ekspres musi być drogi? Nowy test...

Test oczyszczaczy: W poszukiwaniu czystego powietrza

7 OCZYSZCZACZY POWIETRZA W TEŚCIE: Jaki oczyszczacz powietrza kupić? Taki, który skutecznie usuwa wirusy,...

Test pralek: Tanie pranie

30 PRALEK W TEŚCIE: Nowy test pralek pokazuje jasno: różnice między pralkami są bardzo...