0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNa CzasieKara dla Leroy Merlin

Kara dla Leroy Merlin

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Sklepy Leroy Merlin wprowadzały konsumentów w błąd sposobem rozpatrywania reklamacji. Teraz sieć musi zapłacić ponad 2,5 mln zł kary.

 

Klienci Leroy Merlin mieli podczas składania reklamacji podpisywać oświadczenie, z którego wynikało, że nie będą mogli zgłaszać żadnych roszczeń związanych ze sposobem rozpatrzenia reklamacji. A to jest niezgodne z obowiązującymi przepisami.

 

Ponadto w przypadku uznania reklamacji konsument otrzymywał talony, które mógł wymienić na gotówkę lub wykorzystać na zakupach. Termin ważności kuponu był bardzo krótki – zazwyczaj miesiąc. Klienci mogli tym samym odnieść wrażenie, że po upływie tego czasu tracą możliwość odzyskania pieniędzy, podczas gdy przepisy mówią, że roszczenia konsumenta (np. żądanie zwrotu zapłaconej kwoty) przedawniają się po roku od stwierdzenia niezgodności z umową.

 

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Leroy Merlin karę w wysokości ponad 2,5 mln zł. Teraz decyzję UOKiK-u potwierdził również Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oddalając odwołanie Leroy Merlin. 

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Nieliczne roboty koszą dobrze

8 ROBOTÓW KOSZĄCYCH W TEŚCIE: Wiele automatycznych kosiarek z testu radzi sobie tylko z...

Test: Pestycydy w pomidorach z importu

Wszystkie pomidory z nowego testu zawierały pozostałości pestycydów. Tym razem zbadaliśmy osiem rodzajów pomidorów,...

Tanie zapięcia lepsze od drogich

23 ZAPIĘCIA DO ROWERÓW W TEŚCIE: Łańcuchowe, U-lock czy składane? Jakim rodzajem zapięcia zabezpieczysz...