Około połowę opakowania zielonej herbaty Herbapolu zajmuje powietrze.
Na pierwszy rzut oka widzimy całkiem pokaźne opakowanie z zieloną herbatą. Dopiero w domu, po otwarciu, kiedy wyjmiemy plastikową torebkę, okazuje się, że herbaty jest o połowę mniej, niż moglibyśmy przypuszczać. Owszem, na zewnętrznym opakowaniu producent podaje pojemność, ale wizualnie opakowanie może wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznej zawartości. Któż by bowiem przypuszczał, że producent każe nam płacić nie tylko za herbatę, ale i za powietrze. No i za zbędną tekturę użytą na nadwyżkę opakowania.
Wprowadzanie konsumentów w błąd to nie wszystko. Drugi problem, który wiąże się ze zbyt dużymi opakowaniami, to niepotrzebne zanieczyszczanie środowiska naturalnego. Producent, który o nie dba, nie powinien produkować zbędnych śmieci.
Herbata zielona Herbapolu to kolejny produkt, który – podobnie jak ponad 20 innych, które przedstawiamy w naszej akcji Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom może wprowadzać konsumentów w błąd. Kupujący może na pierwszy rzut oka odnieść wrażenie, że herbaty jest więcej niż wskazują na to gabaryty opakowania.