„Rabat na cały asortyment” – takim hasłem salony meblowe Agata Meble oraz Black Red White reklamowały swoje oferty. Nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Przedsiębiorcy oddadzą konsumentom 10% wartości.
Hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White wzbudziły wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Promocja w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble – w lutym i marcu ubiegłego roku.
Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma dziesięcioprocentowy rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. W rzeczywistości w salonach Agata Meble i BRW klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach.
Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10% wartości zakupów. Ponadto obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach prezesa UOKiK-u na łamach dzienników ogólnopolskich.