W wyszukiwarce Google nie znajdziemy już na czołowych pozycjach najpopularniejszych porównywarek cen. Z wyników wyszukiwania zniknęły też inne duże strony, między innymi RTV Euro AGD, Tesco czy Fotka.pl.
Po wpisaniu w wyszukiwarce Google nazwy jakiegoś produktu do tej pory na pierwszych miejscach wyświetlały się adresy porównywarek cen. Teraz to już przeszłość. Co więcej, nawet gdy wpiszemy w Google samą nazwę porównywarki cenowej, na przykład „Ceneo”, nie zobaczymy linku do strony wśród czołowych wyszukanych pozycji. Strona Ceneo wyświetla się tylko jako reklama Ad Words wykupiona w Google.
Te zmiany to efekt „sprzątania” Google swojego polskiego indeksu wyszukiwarki. Jak stwierdził na swoim koncie w Google+ Kaspar Szymański z Google, Zespół Google Search Quality zajął się kwestią kupowania linków przez popularne polskie witryny i podjął odpowiednie kroki w tych wypadkach, gdzie zaistniała taka potrzeba. „Mamy nadzieję, że z czasem więcej klientów SWLi (Systemów Wymiany Linków – przyp. red.) przemyśli swoją strategię zdobywania linków” – dodaje.
Jak zapewniają przedstawiciele Google, chodzi o pomoc internautom w znajdowaniu najlepszych możliwych wyników wyszukiwania. Potwierdzają jednocześnie, że kilka znanych witryn działało niezgodnie z wytycznymi przyjętymi przez Google. Dlatego Google podjęło kroki, aby zapobiec łamaniu tych wytycznych i oszukiwaniu systemu.
Przedstawiciele Ceneo i Nokaut wydali oświadczenie, w którym zapewniają, że podjecli współpracę z Google nad szybkim przywróceniem swoich porównywarek na czołowe pozycje.