0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNa CzasieAromat na schudnięcie

Aromat na schudnięcie

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Pokarm syci nas tym bardziej, im bardziej złożony jest jego aromat – nawet, jeśli nasze nosy nie są w stanie tego rozpoznać. Odkrycie to może pomóc w opracowaniu nowych produktów dla osób walczących ze zbędnymi kilogramami – informuje „New Scientist”.

 

Wpływ różnych zapachów na odczucie sytości badała ostatnio Rianne Ruijschop z holenderskiego Nizo Food Research w Ede. Przeprowadziła ona doświadczenie, w którym do małych kubeczków jogurtu dodała dwa różne aromaty truskawkowe. Choć dla niewprawionych nosów zapachy te niczym się nie różniły, w rzeczywistości powstały w zupełnie inny sposób. Jeden kubeczek wzbogacono prostym aromatem, stworzonym na bazie tylko jednego składnika. Drugi był bardziej złożony – skomponowano go aż z 15 związków chemicznych.

 

Później jogurtami poczęstowano 41 ochotników i pytano, którym bardziej się najedli. Wszyscy zapewniali, że pełniejsi czuli się po tym samym rodzaju jogurtu – tym, do którego dodano złożony aromat.

 

Jednocześnie Ruijschop stwierdziła, że badani zjadali po tyle samo obu jogurtów. Zatem nie wielkość porcji decydowała o tym, że czuli się syci.

 

Ruijschop przyznaje, że zapach potrawy jest tylko jednym z elementów wpływających na uczucie sytości. Teraz przymierza się do eksperymentów z konsystencją jogurtu. Jej badania mogą znaleźć zastosowanie w pracach nad bardziej sycącymi produktami dla osób z nadwagą.

(naukawpolsce.pap.pl)

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Zbadaliśmy pestycydy w pomidorach z Lidla i Biedronki

Po teście jabłek kolej na pomidory. Okazuje się, że one również zawierają pozostałości pestycydów....

Jabłka z Lidla gorsze niż z Biedronki

Fundacja Pro-Test wykryła aż dziewięć różnych pestycydów w jabłkach z Lidla. W jabłkach z...

Test słuchawek: Od ucha do ucha

14 SŁUCHAWEK NAUSZNYCH W TEŚCIE: Test słuchawek wyłonił najlepsze modele. Okazuje się, że za...