0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Lepsze kosmetyki w Ikei

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Dzięki kampanii konsumenckiej Ikea rezygnuje ze sprzedaży kosmetyków ze składnikami zaburzającymi gospodarkę hormonalną.

 

Kampania krytykująca zawartość w kosmetykach substancji uszkadzających układ hormonalny, którą rozpoczęła Duńska Rada Konsumencka (Forbrukerrådet), przynosi rezultaty: kosmetyki sprzedawane w Ikei nie będą już zawierały w swoim składzie żadnej z 17 substancji zaburzających gospodarkę hormonalną organizmu, zamieszczonych na liście UE ze składnikami dopuszczonymi do stosowania w kosmetykach. Fundacja Pro-Test prowadzi taką samą kampanię w Polsce.

 

Duńska Rada Konsumencka i Fundacja Pro-Test mają nadzieję, że w ślady Ikei pójdą i inni producenci kosmetyków. W ramach kampanii Pro-Test przeciw składnikom kosmetyków zaburzającym gospodarkę hormonalną wraz z naszymi duńskimi partnerami działamy na rzecz wyeliminowania z kosmetyków 17 składników, których listę znajdziecie tutaj.

 

Ikea była krytykowana przez organizację konsumencką z Danii, ponieważ oferowała linię kosmetyków NJUTA, które miały w swoim składzie niektóre z 17 składników z listy. Produkty NJUTA są dostępne również w Polsce.

 

Przedtem Ikea nie chciała usunąć tych substancji ze swoich kosmetyków, ale teraz postanowiła to uczynić i to nie tylko w swoich sklepach w Danii, ale w innych krajach, w tym również w Polsce. Dzięki temu zyskają konsumenci na całym świecie. – W naszych produktach nie ma żadnej z 17 substancji z listy. Cieszymy się, że udało nam się znaleźć dla nich dobre alternatywy – mówi Jonas Engberg, CSR manager duńskiej Ikei. – Te zmiany w naszym asortymencie są dla nas bardzo ważne – wyznaje Karolina Horoszczak, rzecznik prasowy polskiego oddziału Ikea.

 

– Jesteśmy zadowoleni z decyzji Ikei. To pierwszy międzynarodowy koncern, który wycofuje substancje. To słuszna i ważna decyzja – stwierdza Claus Jørgensen z Duńskiej Rady Konsumenckiej. – Jako koncern światowy, Ikea pokazała, że możliwe jest produkowanie kosmetyków bez zawartości składników zaburzających układ hormonalny – dodaje Jørgensen.

 

Kampania Duńskiej Rady Konsumenckiej przeniosła się nie tylko do Polski, ale także do Szwajcarii i do Norwegii. Być może jej sukcesy zaowocują rozszerzeniem akcji i na inne kraje. – Naciski konsumentów w wielu krajach mogą sprawić, że koncerny międzynarodowe przeanalizują swoje strategie i również zaczną wycofywać się ze stosowania substancji zaburzających gospodarkę hormonalną, podobnie jak Ikea. Do tej pory duże firmy kosmetyczne nie zrobiły nic w sprawie tych substancji, ale jeśli poczują presję konsumentów na całym świecie, mamy szansę na to, że zmienią swoje praktyki – mówi Claus Jørgensen. 

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Czy eko jest eko? Zaskakujące wyniki testu

Polacy kupują produkty bio, bo chcą jeść zdrowo i unikać chemii. Ale czy zawsze...

Test odkurzaczy pionowych: Drogi nie znaczy dobry

60 PIONOWYCH ODKURZACZY AKUMULATOROWYCH W TEŚCIE: Na dobry odkurzacz pionowy bezprzewodowy trzeba wydać około...

Szkodliwe substancje w tanim foteliku

17 FOTELIKÓW SAMOCHODOWYCH W TEŚCIE: Uwaga! Test fotelików samochodowych 2024 ujawnił, że w jednym...