0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaArtykułyW kolejkach po święty spokój

W kolejkach po święty spokój

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Przedświąteczny i świąteczny czas jest też okresem kultu konsumpcji. Boże Narodzenie to najmocniejsze i globalne logo handlowe.

Ten sam Mikołaj z billboardu co 10 metrów czuwa z uśmiechem Wielkiego Brata, byśmy jak po sznurku trafili na fiestę promocji. Uwaga! Uwaga! Zaraz wkroczymy do krainy tysiąca i jednej zabawki. Droga do przyjemności jest daleka, ale usłana różami. Wiedzie przez lśniącą od pokus Aleję Niskich Cen. – Jestem osobą zorganizowaną. Przed pójściem do sklepu dokładnie wiem, co chcę kupić. Ale często łapię się w hipermarkecie na różne promocje. Bywa, że nieplanowanych rzeczy nagromadzi się w koszyku więcej niż tych potrzebnych. Po prostu wpadam w lekki trans. Jak się później zastanowię, to wcale nie przydatność tych tańszych rzeczy była najważniejsza. Zadecydowała tania okazja – mówi Anita, ekonomistka, matka dwojga dzieci. – Ja sam mimo, że od 10 lat naukowo zajmuję się tematyką psychologii marketingu i reklamy, łapię się na tym, że zdarza mi się kupić rzeczy, których nie planowałem. Później taki wybór racjonalizuję. Fajnie by było, gdyby wszystkie nasze decyzje w sklepie zależały od czegoś więcej niż impuls. Jednak to nierealne. Tym bardziej, że byłaby to ostatnia rzecz, na której zależy marketingowcom – tłumaczy Paweł Fortuna, psycholog z Katedry Psychologii Eksperymentalnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Wielki test lodówek

87 CHŁODZIARKO-ZAMRAŻAREK W TEŚCIE: Nie kieruj się marką, kiedy wybierasz nową lodówkę. Nasz test...

Test butów trekkingowych

10 PAR BUTÓW W TEŚCIE: Z membraną czy bez? Test butów trekkingowych pokazał, że...

Test pralek: Tania jest najlepsza

57 PRALEK W TEŚCIE: Mimo że ich ceny rzadko schodzą poniżej 2000 zł, ten...