0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaArtykuły…spóźnione przesyłki

…spóźnione przesyłki

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Poczta Polska dostarczała przesyłki nieterminowo – uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę dotychczasowej praktyki oraz nałożyła na przedsiębiorcę blisko 7 mln zł kary. Swoje działania muszą zmienić również – Aster, Dialog i Tele2, które ograniczały prawa odbiorców usług telekomunikacyjnych. Za nieuczciwe praktyki zapłacą łącznie ponad 7 mln zł kary

Podpisując umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych konsumenci otrzymują dokument potwierdzający ich prawa i jednocześnie informujący o obowiązkach obu stron. Wysyłając list, paczkę, pocztówkę – mimo braku formalnego dokumentu – również dochodzi do zawarcia kontraktu, na mocy którego operator pocztowy zobowiązuje się do dostarczenia przesyłki na określonych warunkach. Niestety, jak pokazuje praktyka, zarówno w pierwszym przypadku, jak i w drugim często dochodzi do ograniczania praw klientów i jednocześnie zmniejszania obowiązków świadczących usługi.

W lipcu ubiegłego roku – w związku z niekorzystnymi wynikami raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczącego jakości powszechnych usług pocztowych w Polsce – UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Poczcie Polskiej. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziło niedotrzymywanie terminów dostarczania przesyłek i listów.

Jako operator publiczny Poczta Polska jest ustawowo zobowiązana do świadczenia tzw. powszechnych usług pocztowych, między innymi przyjmowania i doręczania listów do 2 tys. gramów, paczek o wadze do 10 tys. gramów oraz realizowania przekazów pocztowych. Obowiązujące przepisy określają minimalną, procentową liczbę listów i przesyłek, które muszą zostać dostarczone przez Pocztę do adresata w określonym terminie – przykładowo co najmniej 80% paczek pocztowych priorytetowych musi dotrzeć do odbiorcy już następnego dnia po nadaniu.

Na podstawie posiadanych informacji Urząd uznał, że w 2007 r. Poczta nie dotrzymywała określonych prawem minimalnych wskaźników terminowości w przypadku: listów priorytetowych dostarczanych następnego dnia po wysłaniu oraz wszystkich listów zwykłych, paczek priorytetowych i zwykłych. UOKiK uznał, że konsumenci mogli być narażeni na niedogodności w związku z niedostarczeniem przesyłek w określonym czasie. Poczta Polska musi zmienić kwestionowaną praktykę. Na przedsiębiorcę została również nałożona kara w wysokości 6,6 mln zł.

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Wielki test lodówek

87 CHŁODZIARKO-ZAMRAŻAREK W TEŚCIE: Nie kieruj się marką, kiedy wybierasz nową lodówkę. Nasz test...

Test butów trekkingowych

10 PAR BUTÓW W TEŚCIE: Z membraną czy bez? Test butów trekkingowych pokazał, że...

Test pralek: Tania jest najlepsza

57 PRALEK W TEŚCIE: Mimo że ich ceny rzadko schodzą poniżej 2000 zł, ten...