Jeszcze niedawno mężczyźni byli przekonani, że wystarczy założyć jakikolwiek garnitur lub czystą koszulkę i dżinsy oraz od czasu do czasu pójść do fryzjera, by dobrze wyglądać. Dziś już niekoniecznie. Dlatego coraz więcej wokół nas mężczyzn metroseksualnych.
Reklama koszul z lat 50. ukazuje wspartego na łóżku, przeciągającego się z zadowoleniem mężczyznę. Przy łóżku klęcząca kobieta trzyma tacę ze śniadaniem. Napis głosi: „pokaż jej, jak wygląda męski świat”. Dziś stereotyp mocnego faceta w stylu kowboja Marlboro, kierującego się przysłowiem „mężczyzna musi być ciut przystojniejszy od diabła” i uważanego za dobrego męża, bo „nie pije i nie bije” odchodzi powoli w przeszłość. Świat macho przemija i wydaje się, że mężczyźni bardziej na tym zyskują niż tracą…