0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaArtykułyKonsument w nowym prawie telekomunikacyjnym

Konsument w nowym prawie telekomunikacyjnym

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Od 3 września obowiązuje w Polsce nowe Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U. 171/04 poz. 1800). Ustawa ta implementowała do polskiego porządku prawnego osiem dyrektyw, w tym dwie bardzo istotne z punktu widzenia konsumenta.

Uprawnienia abonentów określają m.in. przepisy art. 69-72 ustawy. Są to:
– Prawo do zmiany przydzielonego numeru, jeśli abonent wykaże uciążliwość korzystania z dotychczasowego numeru (przydatne zwłaszcza, gdy dostajemy numer po jakiejś instytucji, do której dzwonią interesanci).
– Prawo do przeniesienia przydzielonego numeru w ramach sieci tego samego operatora (przeprowadzając się możemy zabrać swój numer ze sobą, jeśli nie zmieniamy operatora).
– Prawo do przeniesienia numeru wraz ze zmianą dostawcy usług.
Prawo wyboru dostawcy usług przez abonenta (to, że płacimy komuś abonament nie może pozbawiać nas możliwości korzystania z usług innego dostawcy we wszystkich rodzajach połączeń).

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Test golarek: Ostra, lecz delikatna

9 GOLAREK ELEKTRYCZNYCH W TEŚCIE: Niektóre golarki szarpią skórę albo nie są wodoszczelne. Jest...

Najtańszy oczyszczacz w czołówce testu

12 OCZYSZCZACZY W TEŚCIE: W nowym teście oczyszczaczy powietrza w szranki stanęło 12 modeli....

Te opony są bezpieczne

32 OPONY ZIMOWE W TEŚCIE: Przyczepność na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni ma zimą...