0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaArtykułyKonsument w nowym prawie telekomunikacyjnym

Konsument w nowym prawie telekomunikacyjnym

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Od 3 września obowiązuje w Polsce nowe Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U. 171/04 poz. 1800). Ustawa ta implementowała do polskiego porządku prawnego osiem dyrektyw, w tym dwie bardzo istotne z punktu widzenia konsumenta.

Uprawnienia abonentów określają m.in. przepisy art. 69-72 ustawy. Są to:
– Prawo do zmiany przydzielonego numeru, jeśli abonent wykaże uciążliwość korzystania z dotychczasowego numeru (przydatne zwłaszcza, gdy dostajemy numer po jakiejś instytucji, do której dzwonią interesanci).
– Prawo do przeniesienia przydzielonego numeru w ramach sieci tego samego operatora (przeprowadzając się możemy zabrać swój numer ze sobą, jeśli nie zmieniamy operatora).
– Prawo do przeniesienia numeru wraz ze zmianą dostawcy usług.
Prawo wyboru dostawcy usług przez abonenta (to, że płacimy komuś abonament nie może pozbawiać nas możliwości korzystania z usług innego dostawcy we wszystkich rodzajach połączeń).

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Duże lodówki w teście

13 LODÓWEK SIDE-BY-SIDE W TEŚCIE: Siedem bardzo dobrych dużych lodówek i sześć nieco słabszych...

Dobre też wśród tanich

28 SZCZOTECZEK ELEKTRYCZNYCH W TEŚCIE: Większość szczoteczek z testu czyści zęby bardzo dobrze. Problemy...

Test ekspresów do kawy: Wybierz tani i dobry

31 EKSPRESÓW DO KAWY W TEŚCIE: Czy dobry ekspres musi być drogi? Nowy test...