0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaArtykuły5 zasad kupowania na wyprzedaży

5 zasad kupowania na wyprzedaży

Opublikowano:

Autopromocja

spot_img

Im wcześniej, tym lepsze okazje. Im później, tym większe przeceny. Letnie wyprzedaże właśnie się zaczynają. Jak w szale wakacyjnych zakupów nie stracić głowy? Oto, jakie prawa przysługują ci podczas sezonowych obniżek.

 

Jak unikać dokonywania niewłaściwych wyborów podczas zakupów na letnich wyprzedażach? Wystarczy, że będziesz kierować się tymi pięcioma zasadami, a nie zostaniesz z rzeczami, które tak właściwie wcale nie są ci potrzebne albo nie były tak okazyjną ofertą, na jaką na pierwszy rzut oka wyglądały.

 

1. Porównuj oferty różnych sklepów. Zastanów się, czy rzecz, którą wkładasz do koszyka, jest ci faktycznie potrzebna. Warto krytycznie oceniać kolorowe ogłoszenia o sezonowych przecenach – nie wszystkie są prawdziwą okazją. Bywa także, że właściciele sklepów kuszą gratisami dołączanymi do produktów. W rzeczywistości za taki prezent albo musimy zapłacić albo okazuje się, że zakup towaru bez upominku jest znacznie bardziej opłacalny.

 

2. Pamiętaj, że nie możesz zwrócić do sklepu towaru, tylko i wyłącznie dlatego, że przestał ci się podobać. Zgodnie z prawem sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy, bądź też wymiany na inny. Nie istnieją natomiast przeszkody, aby sprzedawca, mimo braku takiego obowiązku, uwzględnił prośbę klienta. W niektórych sklepach (szczególnie tych, którym zależy na przywiązaniu konsumenta do marki) wewnętrznymi regulaminami wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad i jest to dobry gest w stosunku do klientów.

 

3. Nie zapominaj o paragonach lub innych dowodach zakupu – są podstawą dochodzenia roszczeń w przypadku sporu z przedsiębiorcą. Reklamacje możesz składać nie tylko na podstawie paragonu, ale i wyciągu z karty, jeśli nią płaciłeś za zakupy.

 

4. Zawsze przysługuje ci prawo do reklamacji, gdy kupisz wadliwy produkt, również, jeżeli kupujesz rzeczy przecenione. Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową aż dwa lata. Reklamację składamy w sklepie – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możesz zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor). To ty dokonujesz wyboru, który wariant jest dla ciebie korzystniejszy i u kogo będziesz dochodzić swoich roszczeń.

 

5. Jesteś chroniony również na zagranicznych wyprzedażach. Wielu miłośników wyprzedaży skorzysta z sezonowych przecen w trakcie wakacyjnego wypoczynku za granicą. Coraz popularniejsze są również specjalne wyjazdy na atrakcyjne zakupy do europejskich miast, takich jak Mediolan, Londyn czy Paryż. Wybierając się za granicę, warto wcześniej sprawdzić terminy wielkich obniżek. Na przykład we Włoszech wyprzedaże zaczynają się na początku lipca i trwają 30 dni, w Grecji daty wyprzedaży ustala co roku ministerstwo, natomiast w Wielkiej Brytanii, podobnie jak w Polsce, odbywają się one w dowolnych terminach.

 

Okazuje się, że sprzedawcy często nie są tacy święci, na jakich wyglądają. Oto główne grzechy sprzedawców podczas sezonowych wyprzedaży:

 

Pycha: „Nasze promocje są najatrakcyjniejsze dla ciebie”, „ostatnie dni wyprzedaży” – wywieszki, szyldy, bilbordy często informują o korzystnych warunkach wyprzedaży sezonowej dotyczącej całego asortymentu w sklepie. W praktyce tylko część towaru jest objęta promocją. Odwiedzając sklepy warto dokładnie zapoznać się z obowiązującą ceną.

 

Chciwość: Cena cenie nierówna. Sprzedawcy podają często zawyżone, nieprawdziwe ceny dotychczasowe lub oferują w promocji wyroby w cenie identycznej jak przed okresem promocyjnym. W ten sposób wprowadzają konsumentów w błąd: Sugerują ci, że gdy kupisz dany produkt w promocji, zaoszczędzisz.

 

Nieumiarkowanie w obliczeniach: Zdarzają się różnice w cenach podanych przy towarze z cenami zakodowanymi w kasie, czytniku oraz podanymi w gazetkach reklamowych. Pamiętaj – cena podana na półce lub na metce jest tą obowiązującą. W związku z tym masz prawo kupić produkt po tej właśnie cenie.

Najnowsze Artykuły

WIĘCEJ PODOBNYCH

Zbadaliśmy pestycydy w pomidorach z Lidla i Biedronki

Po teście jabłek kolej na pomidory. Okazuje się, że one również zawierają pozostałości pestycydów....

Jabłka z Lidla gorsze niż z Biedronki

Fundacja Pro-Test wykryła aż dziewięć różnych pestycydów w jabłkach z Lidla. W jabłkach z...

Test słuchawek: Od ucha do ucha

14 SŁUCHAWEK NAUSZNYCH W TEŚCIE: Test słuchawek wyłonił najlepsze modele. Okazuje się, że za...